فایل word مبانی نظری خودنظم بخشی رفتار | chemistry | 3695680

دانشجوی محترم سلام و عرض ادب. اطلاعات بیشتر در مورد فایل فایل word مبانی نظری خودنظم بخشی رفتار در ادامه مطلب با کلیک روی دکمه دانلود مشاهده کنید. همچنین لیست تعدادی دیگر از محصولات فروشگاه در انتهای پست قرار داده شده و قابل مشاهده هستند. اگر از کیفیت فایل تخصصی فایل word مبانی نظری خودنظم بخشی رفتار راضی بودید که مطمئنن همین طور است خوشحالیم و اگر مشکلی در فایل بود از طریق دکمه ارباط با ما و تلگرام مشکلتان را بگویید تا راهنمایی شوید.

ﺷﺎﯾﻊ ﺷﺪ ﮐﻪ ﯾﮑﯽ از ﮐﺸﺘﯽ فایل word مبانی نظری خودنظم بخشی رفتار ﻫﺎي ﺳﺮﯾﻊ اﻟﺴﯿﺮ ﻧﯿﺮوي درﯾﺎﯾﯽ فایل word مبانی نظری خودنظم بخشی رفتار ﺳﺰار از ﺣﻮزه ﺑﻨﺪري ﻣﯽ اﺳﮑﻨﺪرﯾﻪ فایل word مبانی نظری خودنظم بخشی رفتار ﺧﺎرج ﺷﺪه و ﮔﻮﯾﻨﺪ فایل word مبانی نظری خودنظم بخشی رفتار ﮐﻪ راه روم را در ﭘﯿﺶ فایل word مبانی نظری خودنظم بخشی رفتار ﮔﺮﻓﺘﻪ و ﺷﺎﯾﻊ ﺷﺪ ﮐﻪ ﮐﺸﺘﯽ فایل word مبانی نظری خودنظم بخشی رفتار ﻣﺰﺑﻮر ﺣﺎﻣﻞ دﺳﺘﻮري اﺳﺖ از ﻃﺮف

فایل word مبانی نظری خودنظم بخشی رفتار

ارتباط با ما

... دانلود ...

عنوان محصول: فایل word مبانی نظری خودنظم بخشی رفتار

فایل word مبانی نظری خودنظم بخشی رفتار

بخشی از متن فایل word مبانی نظری خودنظم بخشی رفتار :

مبانی نظری وپیشینه تحقیق خودنظم بخشی رفتار

مشخصات این متغیر:

منابع: دارد

پژوهش های داخلی و خارجی: دارد

کاربرد این مطلب: منبعی برای فصل دوم پایان نامه, استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال, استفاده در مقاله علمی پژوهشی, استفاده در تحقیق و پژوهش ها, استفاده آموزشی و مطالعه آزاد, آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی

نوع فایل:wordوقابل ویرایش

تعاریف و مفاهیم خود نظم بخشی
خودنظم بخشی رفتار
طبق نظر بندورا اگر اعمال تنها بوسیله پاداش و تنبیه بیرونی تعیین می¬شدند, مردم شبیه بادبادک عمل می¬کردند و هر لحظه تغییر جهت می¬دادند تا خود را به عواملی که بر آنها تأثیر می¬گذارد وفق دهند. با مردم غیر اصولی رفتار به دور از اخلاق و با مردم درستکار رفتار شرافتمندانه داشتند. حال اگر تقویت¬کننده بیرونی و درونی رفتار را کنترل نمی¬کنند پس چه چیزی آن¬را کنترل می¬کند؟ پاسخ بندورا این است که رفتار آدمی رفتار خود نظم داده شده است. انسان از تجربه مستقیم و غیر مستقیم معیارهای عملکرد را می¬آموزد سپس آن معیارها پایه¬ای می¬شوند برای ارزیابی¬های فرد. اگر عملکرد فرد در موقعیت¬ها با معیارهای او هماهنگ بود مثبت ارزیابی می¬شوند و اگر هماهنگ نبود منفی ارزیابی می¬شود. از نظر بندورا تقویت درونی حاصل از ارزشیابی شخصی از تقویت بیرونی نیرومندتر است (هرگنهان , 2009).
یادگیری خود تنظیمی یک چشم انداز مهم در پژوهش¬های اخیر روان¬شناسی تربیتی است (آکسان , 2009). این رویکرد از سال 1980, مطرح شد و به واسطه اهمیتی که در یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش¬آموزان دارد شهرت فزآینده¬ای پیدا کرده است (ریان و پینتریج , 1997؛ نقل از احمدی پور, 1387). یادگیری خود تنظیمی یک فرآیند فعال و خود رهنمون است که دانش آموزان, شناخت, انگیزش, نتایج, رفتار و محیط خود را در جهت پیشبرد اهدافشان کنترل و تنظیم می¬کنند (گوداس و همکاران , 2010).
زیمرمن5 یادگیری خود تنظیم را نوعی از یادگیری که در آن افراد تلاش¬های خود را برای فراگیری دانش و مهارت بدون تکیه به معلم و دیگران, شخصاً شروع کرده و جهت می¬بخشد تعریف می¬کند به عبارت دیگر در این یادگیری افراد مهارت¬هایی برای طراحی, کنترل و هدایت فرآیند یادگیری خود دارند و تمایل دارند یاد بگیرند و قادرند کل فرآیند یادگیری را ارزیابی کنند ( فرمهینی فراهانی و همکاران, 1387). تلاش¬های فعالانه¬ای که افراد به طور فراشناختی, انگیزشی و رفتاری در فعالیت¬های یادگیری از خود نشان می¬دهند (زیمرمن,2002).
نظریه یادگیری خودتنظیمی یکی از نظریه¬هایی است که محققان و شناسانِ تربیتی در قالب آن به مطالعه می¬پردازند. براساس نظریه یادگیری خود تنظیمی, مؤلفه¬های شناخت, انگیزش و کنش¬وری تحصیلی به صورت یک مجموعه درهم تنیده و مربوط به هم در نظرگرفته می¬شوند (شیرازی تهرانی, ). بنابراین, استفاده از راهبردهای یادگیری خود -تنظیمی, از جمله عوامل تعیین¬کننده در موفقیت تحصیلی محسوب می¬شود و با بررسی آن می¬توان عملکرد تحصیلی دانش آموزان را پیش-بینی نمود. پیش¬بینی عملکرد تحصیلی, یکی از موضوع¬های محوری مورد علاقه روان¬شناسی تربیتی است ( فارنهام و همکاران, ؛ نقل از بوساتو و همکاران, ). خود تنظیمی تعیین اهداف, تکمیل برنامه¬ای در جهت دستیابی به آن اهداف, تعهد نسبت به انجام آن برنامه, اجرای فعال برنامه و اقدامات دیگری که در جهت باز خورد و اصلاح یا تعیین جهت انجام می¬شود (بندورا, 1986,1997 ؛ نقل از آسچ , 2005). به بیان دیگر افراد هم¬پای اجتماعی شدن خود, اتکای کمتری به پاداش¬ها و تنبیه¬های بیرونی پیدا کرده و عمدتاً رفتارشان را خود, تنظیم می¬کنند (کرین , 2006).
مطالعه سوابق و تحقیقات نشان می¬دهد که پیرامون خودتنظیمی تحصیلی پرسشنامه اندکی وجود دارد. مطالعه دوگان وآندرد (2011) نشان داد که پرسشنامه خودتنظیمی از شش عامل انگیزش بیرونی, انگیزش درونی, فراشناخت, کنترل و ارتباط شخصی, خود اثربخشی تشکیل شده است. در بررسی دیگری مگنو (2011) به این نتیجه رسید که پرسشنامه خودتنظیمی تحصیلی دارای هفت عامل می¬باشد شامل حافظه, هدف¬گزینی, خودارزیابی, جستجوی کمک, ساختار محیطی, مسئولیت یادگیری باشد و برنامه¬ریزی و سازماندهی می¬باشد.

👇محصولات مشابه با فایل word مبانی نظری خودنظم بخشی رفتار👇

فایل word مبانی نظری خواندن ومطالعه | WORD فایل word مبانی نظری مفاهیم کارکرد خانواده | WORD فایل word مبانی نظری وپیشینه پژوهش احساس پیوستگی | WORD فایل word حل تمرین کتاب مبانی علم و مهندسی مواد Callister و Rethwisch - ویرایش چهارم | WORD فایل word جزوه ی آموزش تجهیزات آزمایشگاهی به صورت کامل | WORD پاورپوینت اخلاق در حسابداری | WORD فایل word تحقیق معرفی ساختمان سمعک و انواع آن | WORD فایل word تحقیق آمبولانس های نسل جدید و تجهیزات همراه آن ها | WORD پاورپوینت جزوه علم النفس از دیدگاه دانشمندان اسلامی | WORD

👇محصولات تصادفی👇

پاورپوینت تحقیقات زیست پزشکی | WORD پاورپوینت آموزش ریاضی سوم دبستان | WORD پاورپوینت تاریخ درخشان پزشکی در ایران | WORD فایل word اختلالات گفتاری (لکنت زبان) | WORD فایل word مبانی نظری وپیشینه تحقیق آموزش و توسعه | WORD پاورپوینت برنامه ریزی جهت استفاده بهینه از منابع محدود آب | WORD فایل word کتاب بنویسید و ثروتمند شوید(آموزش حرفه ای تبلیغ نویسی) | WORD پاورپوینت اثرات كاستن از بار مالی و مدیریتی دولت | WORD پاورپوینت در مورد آناتومی چشم | WORD پاورپوینت اولین ساختمان انرژی صفر در ایران | WORD پاورپوینت در مورد قوانین بخش پذیری | WORD فایل word خلاصه کتاب اقتصاد فرهنگ (ارزش و ارزش گذاری کالاها و خدمات فرهنگی هنری) دکتر محمدمهدی مظاهری و دکتر ع | WORD فایل word یاجوج و ماجوج | WORD فایل word ارتباط با امام زمان(عج) | WORD پاورپوینت در مورد نشانه ک | WORD

👇کلمات کلیدی👇

فایل word مبانی نظری خودنظم بخشی رفتار فایل word مبانی نظری خودنظم بخشی رفتاردانلود فایل word مبانی نظری خودنظم بخشی رفتار فایلwordمبانینظریخودنظمبخشیرفتار